Близо 200 старта на ден и битка за рекорден награден фонд – това ще се случи в последния уикенд на септември на конната база край село Царацово.
Нечуван награден фонд ще поделят призьорите на задаващия се конен турнир. Селото край Пловдив ще посрещне състезанието по прескачане на препятствия за купа “Хисар” и купа “Краси”.
Арена на събитието ще бъде конна база “Фригопан”, а сумата, която ще се разпределя между участниците и призьорите е 16 700 лева.
Собственикът на първото предприятие за бутилиране на минерална вода у нас – Димитър Консулов – сподели, че “досегът с благородните животни поразява и обогатява” и се надява повече млади хора да пробват конния спорт.
Конната база в Царацово побира 800 зрители и се очаква да е пълна за турнира по прескачане на препятствия за купа “Хисар” и купа “Краси” на 29-30 септември.
“Конният спорт възпитава любов към животните и дисциплина. Малко хора са наясно, че ездата и конете правят така, че децата много по-лесно да преминават през сполетели ги трагедии. Заниманието с конен спорт прави възможно детето да се абстрахира от проблемите и да не се вглъбява в тях. Изключително важно е да се знае, че ездата е незаменима рехабилитация за болни дечица”, отбеляза собственикът на конната база в с. Царацово, Димитър Ангелчев.
Благоприятното въздействие на общуването с конете се изразява като разтоварващ и оздравителен ефект, ездата е от спортовете с най-комплексно натоварване.

В Банско започна 21-ият Международен джаз фестивал, който ще продължи до 11-и август.
Участниците в тазгодишното издание – Киара Панкалди, феноменалният саксофонист Дмитрий Баевски, британската поп джаз формация “Мат Бианко” приковават вниманието на хиляди фенове.
На откритата сцена на централния площад в курортния град ще се изявят джаз групи и изпълнители от Сърбия, Италия, Украйна, Германия, Белгия и Китай.
Аксел Цвингербергер и Ладива, известни като изнесоха най-добрите буги-вуги изпълнители направиха шоу-концерт на два рояла.
За 3 та поредна година Минерална вода „Хисар” подкрепя най-големият летен музикален форум в България. Огромната популярност, която фестивалът спечели сред специалисти и почитатели по целия свят, го превърна в едно от най-значимите международни културни събития на Балканите.

България за първи път в своята спортна история ще бъде домакин на
VIII Световно отборно първенство по шахмат за незрящи и слабо виждащи, което ще се състои в периода 20-31 юли 2018 г. в гр. София.
Организаторите на спортната надпревара избраха за официална вода на шампионата трапезната „Жива вода“.
В първенството ще вземат участие националните отбори на България, Великобритания, Венецуела, Германия,
Индия, Испания, Италия, Македония, Полша, Румъния, Русия, Словения,
Сърбия, Турция и Украйна.
Това е адаптиран спорт, за да играе шахмат един незрящ, е необходима специализирана дъска, която е дактилна. Черните полета са изпъкнали нагоре, а белите са вдлъбнати. На черните фигури отгоре има дактилни белези – пъпчици, по които се разпознават фигурите.

Часовниците, които ползват хората, лишени от зрение, когато играят шахмат са електронни говорещи часовници.

Първенството стартира  на 21 юли 2018 от 10:00 ч. г. в зала EFE, хотел “Маринела”.Желаем успех на всички състезатели и да им върви като по вода!

 

Лидер за 4ти път в категория „Бутилирана вода” според потребителския вот в класацията „Любими марки” е „Хисар”.
Минерална вода “Хисар” се използва от преди повече от 2000 години. Това е водата, която са пили императори и царе. Траки, византийци, славяни и българи предават през вековете на възход и разруха славата на целебната вода.
Не случайно в града на здравето-Хисаря е основано първото предприятие за бутилиране на минерална вода у нас, а сведенията за същото водоналивно предприятие датират от времето на цар Борис III. Марката с дълга история е добре позната на българския потребител и е неотменна част от неговия избор.
“Хисар” е предпочитаната вода у нас според близо 5 000 от гласувалите в класацията, като след нея се нареждат “Михалково” и “Бачково”.
„Любими марки” е уникална потребителска класация, основана само и единствено върху мнението и нагласите на потребителите. По този начин “ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представлява не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
В десетото юбилейно издание на класацията тази година участваха над 42 000 потребители, а за финалисти в Топ 3 се бориха 350 марки в общо 35 категории.