България за първи път в своята спортна история ще бъде домакин на
VIII Световно отборно първенство по шахмат за незрящи и слабо виждащи, което ще се състои в периода 20-31 юли 2018 г. в гр. София.
Организаторите на спортната надпревара избраха за официална вода на шампионата трапезната „Жива вода“.
В първенството ще вземат участие националните отбори на България, Великобритания, Венецуела, Германия,
Индия, Испания, Италия, Македония, Полша, Румъния, Русия, Словения,
Сърбия, Турция и Украйна.
Това е адаптиран спорт, за да играе шахмат един незрящ, е необходима специализирана дъска, която е дактилна. Черните полета са изпъкнали нагоре, а белите са вдлъбнати. На черните фигури отгоре има дактилни белези – пъпчици, по които се разпознават фигурите.

Часовниците, които ползват хората, лишени от зрение, когато играят шахмат са електронни говорещи часовници.

Първенството стартира  на 21 юли 2018 от 10:00 ч. г. в зала EFE, хотел „Маринела“.Желаем успех на всички състезатели и да им върви като по вода!

 

Лидер за 4ти път в категория „Бутилирана вода” според потребителския вот в класацията „Любими марки” е „Хисар”.
Минерална вода „Хисар“ се използва от преди повече от 2000 години. Това е водата, която са пили императори и царе. Траки, византийци, славяни и българи предават през вековете на възход и разруха славата на целебната вода.
Не случайно в града на здравето-Хисаря е основано първото предприятие за бутилиране на минерална вода у нас, а сведенията за същото водоналивно предприятие датират от времето на цар Борис III. Марката с дълга история е добре позната на българския потребител и е неотменна част от неговия избор.
„Хисар“ е предпочитаната вода у нас според близо 5 000 от гласувалите в класацията, като след нея се нареждат „Михалково“ и „Бачково“.
„Любими марки” е уникална потребителска класация, основана само и единствено върху мнението и нагласите на потребителите. По този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“ представлява не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
В десетото юбилейно издание на класацията тази година участваха над 42 000 потребители, а за финалисти в Топ 3 се бориха 350 марки в общо 35 категории.

В края на месец април се състоя шестото издание на Националния младежки конкурс с международно участие „15 лалета“. За поредна година партньор на емблематичното музикално събитие е минерална вода „Хисар”.
491 изпълнители, представители на 79 музикални ръководители от 20 области на България и гости от Сърбия, Турция и Германия се състезаваха в трите направления на конкурса:

  • „С песнита на Мими и Развигор“;
  • „15 лалета“;
  • „Ние и песента“

„15 лалета“ се утвърди като един от най-солидните форуми за изява на млади изпълнители на популярна песен.
Талантливите изпълнители в трите конкурсни дни бяха оценявани от жури с доказани професионалисти в областта на поп и рок музиката-Мими Иванова, Ваня Костова, Невена Пейкова, Снежана Петкова, Петър, Алекс Нушев, Здравко Петров и Развигор Попов.
В рамките на гала концерта се проведе „Битка на гласовете“, в която абсолютно „на живо“, с явно гласуване журито определи носители на Grand prix.

  • В направление „С песните на Мими и Развигор“ Grand prix спечели Ивайла Терзиева от гр.Пловдив
  • В направление „15 лалета“ за статуетката на победител се пребори Иван Стоянов от гр.Бургас.
  • В направлението за нови аранжименти на песни от репертоара на Мими Иванава и Развигор Попов „Ние и песента“, журито присъди Grand prix на композитора Валери Костов за новия аранжимент на вечния хит на Мими Иванова и Борис Гуджунов „Хора и улици“(песен от филма „Момчето си отива“.

В своето четвърто поредно издание наградите „Компания на годината” имат за цел да да посочат силнитеработодателски марки, които сами по себе си са позитивен имидж на компаниите, да позиционират компаниите-лидери ида отличат достиженията на лидерите на екипите зад тях.
Фокус на събитието„Компания на годината” бе темата за EMPLOYER BRANDING. Точно в тази категория заслужи отличие за РАБОТОДАТЕЛСКА МАРКА„Бутилираща компания Хисар”.
Наградата е признание за„Ефективен мениджмънт, традиция и инвестиции в човешкия капитал”. За своята 60-годишна история предприятието, което бутилира известната марка минерална вода «Хисар» е познато като традиционно предпочитанработодател.
„ За нас е преди всичко отговорност да получим това отличие, приемаме го с респект като заслужено признание, коментират от компанията като подчертават, че в крайна сметка ХОРАТА са в центъра на работодателската марка. Всеки един от 112 те човека, които работят за „Бутилираща компания Хисар” е актив за нейното развитие. Работодателската марка всъщност е ДНК на фирмата и ние се гордеем с неговата уникалност,своеобразна съвкупност от традиции и модерност. Постиженията, които повишават доверието на клиенти и служители към фирмата са резултат от усилията на всеки член на екипа на компанията. Това е нашият път за постигане на високите резултати и заслужени успехи, с които марката е известна”.